reede, 19. august 2011

Seenepirukas

Mulle väga maitsevad seened ja seenel käimine veel rohkem. See aasta olen juba päris mitu korda metsas käinud ja iga kord korraliku seene kogusega koju tulnud.

Ühed minu lemmik seened on kukeseened, neist koosnebki minu seenepirukas. Pirukas on imelihtne ja väga maitsev.Kindlasti võib kasutada muid meelepäraseid seeni. Seenepiruka retsepte on palju, piilusin siit ja sealt. Nami-Namist leidsin ühe huvitava,kuid kohandasin seda veidike omamoodi.

Piruka jaoks vajad

500g pärmilehttaigent

400-500g kukeseeni

1 sibul

200g juustu

soola

tüümiani (näpuotsaga)

määrimiseks muna

praadimiseks võid

Puhasta ja tükelda seened. Kuumuta pannil või ja prae seened, lisa ka tükeldatud sibul. Prae nii kaua, kuni vedelik on aurustunud. Laota lehttaigen ahjuplaadile, vajadusel rulli õhemaks, et peaaegu kogu plaat oleks täidetud. Kalla praetud seened sibulaga poolele taignale, jälgi et äärtest jääks umbes 1 cm vabaks. Lõika juustust jämedamad viilud ja laota seentele. Mina kasutasin Vene juustu ja see sobis hästi. Pintselda taigna ääred lahtiklopitud munaga ja keera teine taignapool täidise peale. Suru ääred korralikult kinni, selleks kasuta kahvlit. Lõika noaga väiksed sälgud pirukale või tee kahvliga mõned õhuaugukesed. Pintselda pealt munaga ja küpseta 220 kraadi juures umbes 20 minutit.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar